Felanmälan
Om det uppstår några problem i din bostad, lokal, eller i huset eller på gården, ska du så snart som möjligt göra en felanmälan. Du kan lämna din felanmälan dygnet runt via formuläret nedan eller ringa in din anmälan till vår växel.
Ringa in felanmälan
vardagar 08-16
090-70 24 90 (välj ”felanmälan”)
Vid akuta fel utanför kontorstid
T.ex. vattenläckor, ej fungerande kyl/frys, krossade rutor, elfel, totalstopp i avlopp etc
Ring fastighetsjouren, Avarn 010-222 30 00.
Felanmälan Umeå
Utan el?
Har strömmen gått bara hos dig eller i hela området? Kontrollera säkringar, byt om någon gått sönder eller ställ säkringar i läge ”on” om du har automatsäkringar.
Trasiga glödlampor?
Glödlampor, lysrör och glimtändare är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Problem med bredband/telefon/tv?
Ring din operatör.
Står hissen?
Är det problem med garageporten, hissen eller annan automatisk port- eller dörröppnare ringer du:
KONE AB 0771-50 00 00.
Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfat, kök eller duschutrymme är ofta lätta att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.
Problem med skadedjur?
Ring växeln på Länsförsäkringar i Umeå på 090-10 90 00 och uppge där att det gäller ohyra i bostad. Telefontid: 08.00-16.30.
Formulär för felanmälan
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.