Formulär för felanmälan
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Felanmälan Umeå
Utan el?
Har strömmen gått bara hos dig eller i hela området? Kontrollera säkringar, byt om någon gått sönder eller ställ säkringar i läge ”on” om du har automatsäkringar.
Trasiga glödlampor?
Glödlampor, lysrör och glimtändare är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Problem med bredband/telefon/tv?
Ring din operatör.
Står hissen?
Är det problem med garageporten, hissen eller annan automatisk port- eller dörröppnare ringer du:
KONE AB 0771-50 00 00.
Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfat, kök eller duschutrymme är ofta lätta att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.
Problem med skadedjur?
Ring växeln på Länsförsäkringar i Umeå på 090-10 90 00 och uppge där att det gäller ohyra i bostad. Telefontid: 08.00-16.30.
Felanmälan
Om det uppstår några problem i din bostad, lokal, eller i huset eller på gården, ska du så snart som möjligt göra en felanmälan. Du kan lämna din felanmälan dygnet runt via formuläret.
Ringa in felanmälan
vardagar 08-16
010-147 66 10 (välj ”felanmälan”)
Vid akuta fel utanför kontorstid
T.ex. vattenläckor, krossade rutor, elfel, totalstopp i avlopp etc
Ring fastighetsjouren, Avarn 010-222 30 00.